3 בפברואר 2015

הפתעות לט"ו בשבט


היוש! יש לי בלוג ואתר חדש. מוזמנים - http://www.troncho.co.il/

אני יודעת שט"ו בשבט הוא בסך הכול חג קצת מוזר שממוקם לו אי שם באמצע לוח השנה, אבל יש לי חיבה מיוחדת לחג הזה. אני מעריכה שזה קשור לעובדה שאני חוגגת בו את יום הולדתי :)
השנה אני חוגגת עם בטן גדולה במיוחד (כן, כן, עוד חודשיים אני עתידה ללדת) ולכן הרשיתי לעצמי להתפנק ולחגוג עם עוגה מושחתת ומלאה בפרי האהוב עלי ביקום - תותים! מאז שאני זוכרת את עצמי, יום ההולדת שלי היה שזור בתותים. אמא שלי תמיד הייתה מכינה סלט פירות תותי במיוחד או שמנת עם תותים, ולכן הפרי המדהים הזה מתחבר לי אוטומטית לתאריך המשמח.



כמובן שלא תצאו מכאן מקופחים ואחלוק אתכם את המתכון, ממש עוד רגע. לפני כן אני רק מזכירה לכם שהבטחתי פעילות ט"ו בשבטית כיפית, אז אחרי המתכון תוכלו למצוא משחק מהנה ביותר שמתאים לגדולים ולקטנים. תיהנו!

עוגת תותים ושוקולד לבן



העוגה מבוססת על העוגה הקלה והמדהימה הזאת של מיה מבצק אלים, שאליה צירפתי את התוספות המושחתות. כל השלבים פשוטים ביותר לביצוע, והתוצאה מרשימה למדי. שווה!

לעוגה:
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
2 ביצים
 כוס סוכר
1 כפית אבקת אפיה
½ כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
½1 כוסות קמח

למילוי ולציפוי:
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
2-3 כפות סוכר
סלסלת תותים
100 ג' שוקולד לבן

מכינים את העוגה:
מחממים תנור ל-180 מעלות. מקציפים את השמנת לקצפת יציבה. מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה תוך ערבוב. מוסיפים את הסוכר, אבקת האפייה, המלח ותמצית הווניל ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח ומערבבים בעדינות רק עד שהקמח נטמע בבלילה (להיזהר מערבוב יתר). יוצקים את התערובת לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ ואופים 17-20 דקות, עד שהחלק העליון משחים מעט וקיסם שננעץ בעוגה יוצא עם פירורים לחים. מצננים את העוגה.

מכינים את המילוי והציפוי:
ממיסים בזהירות השוקולד הלבן במיקרוגל או בסיר (אם ממיסים במיקרוגל אז בפולסים קצרים, ואם בסיר אז על אש נמוכה תוך ערבוב מתמיד, רק עד שאין גושים). מורחים את השוקולד על נייר אפייה לשכבה דקה דקה ומכניסים למקרר. בינתיים מקציפים את השמנת המתוקה עם 2-3 כפות סוכר (לפי טעמכם), וחותכים את התותים לקוביות. מערבבים מחצית מכמות הקצפת עם מחצית מכמות התותים, את המחצית השנייה של הקצפת ושל התותים שומרים בצד.

מרכיבים את העוגה:
חותכים את העוגה האפויה לרוחבה כך שמתקבלים שני עיגולים. מורחים על העיגול התחתון את הקצפת המעורבבת עם התותים ומניחים מעל את העיגול השני. מצפים את הצד החיצוני והעליון של העוגה ביתרת הקצפת שנשמרה בצד. מוציאים את השוקולד מהמקרר וחותכים אותו בסכין חדה למלבנים דקים, מעט גבוהים יותר מגובה העוגה. לא נורא אם חלק מהמלבנים נשברים, זה מוסיף לעוגה חינניות. מסדרים את המלבנים סביב העוגה ומפזרים מעל את קוביות התותים שנשמרו בצד.




ועכשיו, אחרי שאתם מסודרים קולינרית, אפשר לגשת לתוכן.
ט"ו בשבט מזוהה מאוד בשנים האחרונות עם הסביבה והטבע, ולכן היה נראה לי ברור מאליו להכין פעילות משפחתית לחיק הטבע. נצלו את ימי השמש הקרובים (אומרים ששבוע הבא החורף חוזר...) וצאו החוצה, הכול כל כך ירוק ויפהפה! בשביל הפעילות הזו ממש לא תצטרכו להתאמץ, אז קדימה, הטבע מחכה לכם.

בינגו טבע לט"ו בשבט





יציאה לטבע עם הילדים היא הבילוי המשפחתי המועדף עלי. כמה פשוט, ככה טוב. ילדים לא צריכים הרבה יותר מזה, רק תנו להם לקפץ בין עלי תלתן ואורנים, והם בעננים. אם משלבים גם משימות ומשחקים, הבילוי בכלל הופך לחוויה. מאוד קל לאלתר פעילויות בחוץ (מי יצליח לאסוף כמה שיותר סביונים? מי יגיע ראשון לעץ הברוש? וכדומה, הבנתם את הרעיון). הפעם גם הכנתי לכם פעילות שבכלל לא תצטרכו להתאמץ בשבילה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להדפיס את הקובץ בקישור המצורף, לגזור את הלוחות, לחלק למשתתפים ולהתחיל לחפש... הראשון שמסמן בלוח שלו טור, שורה או אלכסון הוא המנצח. (דרך אגב, טבע זה לאו דווקא שמורת טבע מוגנת אי שם בעמק יפה. זה יכול להיות גם סתם קרחת אורבנית בלב העיר, שצמחו בה כמה גבעולים. אנחנו פשוט שיחקנו בגינה ליד הבית).





ט"ו בשבט שמח!



נ.ב: מוזמנים להיזכר בפוסט ט"ו בשבט של שנה שעברה ולהוריד משם את כרטיסי הברכה החגיגיים והצבעוניים.

3 תגובות:

  1. מושלם!
    שיהיה בשעה טובה ולידה קלה.
    :)

    השבמחק
  2. תודה! הולכת ליישם במהרה! שיהיה בשעה טובה ובנחת!

    השבמחק
  3. השתמשנו בבינגו בטיולי פסח. היה נהדר! תודה!

    השבמחק

אשמח לשמוע את דעתכם :)