6 בינואר 2015

אתגר חורף חם - משימת בלון

מזג האוויר בחוץ בהחלט סוער - רוחות, עננים שחורים וכזה קורררר...
בדיוק הזמן להסתגר בבית וליהנות עם הילדים :)
אתם מוזמנים להצטרף לאתגר החורף של הבלוג. הפרטים המלאים כאן, אבל בקצרה, במשך שלושה ימים תוכלו להשתתף אכריז על חומר או חפץ כלשהו שתצטרכו להשתמש בו בפעילויות עם הילדים בבית (לא חייבים לבצע את האתגר באותו יום, אבל אפשר לשתף את התוצרים שלכם עד יום חמישי 15.1 בכדי להיכנס להגרלה). החפץ של היום הוא - בלון!






גם אם אין לכם רעיונות משלכם, בטח תשמחו לקבל כמה כדי להעביר שעות של כיף בבית. בדיוק בשביל זה גם אני משתתפת באתגר ומביאה לכם כאן בכל פעם מספר רעיונות שתוכלו להשתמש בהם גם בעצמכם. יש לציין שלא קניתי שום דבר מיוחד לפני האתגר והשתמשתי רק בחומרים שכבר היו בבית, כך שהרעיונות די בסיסיים ופשוטים מאוד לביצוע, גם אם אין לכם בדיוק את החומרים שבהם השתמשתי, תוכלו לאלתר ולשנות קצת וליצור משהו דומה משלכם.

מר גמיש
זוכרים את הצעצוע הנחמד הזה מהניינטיז? למה לא לעשות לו קאמבק קטן? זה כל כך פשוט והילדים ממש מתלהבים, גם מההכנה ובמיוחד מהמשחק.
מה צריך: בלון, קמח, חוטים, דבק וטוש פרמננטי.
מה עושים: דוחסים כמה שיותר קמח אל תוך הבלון (תתכוננו לקצת בלגאן כי חלק מהקמח יתפזר סביב הבלון) וקושרים את הבלון. על הקשר מדביקים שיער מחוטים ומציירים פרצוף בעזרת טוש פרמננטי.



פרצופים של חיות
כאן זה המקום שלכם ושל הילדים להיות כמה שיותר יצירתיים. הרעיון הוא שכל אחד ייצור לעצמו חיה משלו, ולאחר מכן אפשר לעשות תערוכה, לתלות את כל החיות על הקיר או לשחק בהן כמסכות.
מה צריך: בלון, צבעי גואש, מכחולים, נייר ודבק.
מה עושים: מחליטים לאיזו חיה רוצים להפוך את הבלון ומציירים את הפנים שלה. מניחים בצד לייבוש ובינתיים גוזרים תוספות רצויות מנייר כמו אוזניים, רעמה וכד'. אחרי שהצבע התייבש מדביקים את התוספות לבלון.



אוהל בלונים
פעילות קלילה שניתנת לתוספת קלה למי שמעוניין להשקיע קצת יותר. הרעיון פשוט - נכון שילדים אוהבים אוהל בבית? נכון שהם אוהבים גם המון המון בלונים מפוזרים? מה המסקנה? אוהל + בלונים = ילדים מאושרים.
אם רוצים לשדרג את הפעילות אפשר להכין פתקים קטנים עם משימות ולהכניס אותם לבלונים לפני הניפוח. כשבלון יתפוצץ (ומניסיון, זה יקרה), יש לבצע את המשימה שהתחבאה בתוכו.

פרצופים עם בלון מסטיק
פעילות יצירה מהנה עם קריצה, שתגרום לכם גם לצחוק יחד.
מה צריך: עיתונים, מספריים, דבק, נייר צבעוני, בלונים ורודים ודבק ספוג צו צדדי.
מה עושים: מחפשים בעיתון פרצופים (ככל שהפרצופים יהיו מוזרים יותר, ככה התוצאה תהיה מצחיקה יותר), גוזרים את הפרצופים ומדביקים אותם על נייר צבעוני. מנפחים את הבלונים הוורודים ממש מעט, קושרים ומדביקים את הבלונים בעזרת דבק דו צדדי על הפיות של הפרצופים.



תוף
פעילות יצירה ומשחק כיפית ביותר. המשקיענים יכולים לא להסתפק רק בתוף אחד אלא להכין מערכת תופים. האמת שזה כל כך קל ולכן בעצם, למה לא?
מה צריך: קופסת שימורים ריקה, בלון, מספריים, סרט בד, דבק ומקלות.
מה עושים: מקלפים את הנייר מקופסת השימורים. גוזרים את החלק הצר של הבלון ומותחים אותו על פתח הקופסה. גוזרים סרט בד בהיקף הקופסה ומדביקים אותו סביב קצה הבלון לגימור יפה.



תגובה 1:

  1. איזה רעיונות מהממים! ננסה בקרוב...

    השבמחק

אשמח לשמוע את דעתכם :)