11 ביולי 2015

פרויקט "יוצאים בזול" - שבוע 1

היוש! יש לי בלוג ואתר חדש. מוזמנים - http://www.troncho.co.il/

פעילות 1:



שם הפעילות: בצק משחק ביתי.
עלות כוללת: כ-5 ש"ח.
מהלך הפעילות: הרעיון מוכר וידוע, הביצוע כיפי ביותר. הפעילות הזו נמשכה אחר צהריים שלם. אני לא אתן לכם את המתכון שהשתמשנו בו כי הוא לא היה מוצלח במיוחד, אבל בעצם זה דווקא שדרג את הפעילות כי נוסף לה המון זמן של ניסוי ותעייה במטרה להגיע לבצק המושלם, שלא יהיה דביק מדי וגם לא יבש מדי. גם ערבוב הצבעים היה מהנה למדי (השתמשנו בצבעי מאכל אדום, כחול וצהוב ככה שהיינו צריכים לערבב כדי להגיע לצבעים נוספים).

פעילות 2:



שם הפעילות: משחק דמקה אכיל.
עלות משוערת: 12 ש"ח.
מהלך הפעילות: גם הפעילות הזו המשכה לא מעט זמן והייתה מכוונת מאוד. למעשה היא כללה גם אפייה, גם יצירה וגם אפייה. כיף חיים! התחלנו מאפיית העוגיות לפי המתכון המצוין של שרית נובק. כשהעוגיות הצטננו הכנו את לוח הדמקה מקרטון של קורנפלקס - פשוט הדבקנו שני חלקים, חילקנו את הלוח לריבועים וצבענו משבצות שחור-לבן בצבעי גואש. החלק הכי שווה היה כמובן המשחק עצמו. קודם כל היה די מאתגר ללמד את הילדים משחק עם כללים ברורים, אבל זה היה גם שינוי מרענן וכיפי. החלק הכי מדליק כאן הוא שכש"אוכלים" את אחד החיילים של השחקן המתחרה, באמת אוכלים אותו :)

פעילות 3:






שם הפעילות: קונוסים לגלידה בעיצוב חופשי.
עלות משוערת: 2 ש"ח.
מהלך הפעילות: מכירים את הפרינטיבלס החמודים האלה של קונוסים מנייר לגביעי גלידה, כמו למשל כאן, כאן או כאן? אז אנחנו החלטנו ללכת על הגרסה העצמאית - גזרנו גזרות של עיגולים בגודל המתאים וציירנו לנו בכיף. הדבקנו והלבשנו את הכיסויים על הגביעים וככה בכל פעם שאכלנו גלידה יכולנו ליהנות מגביע מקושט וצבעוני. (דרך אגב, פעילות ההמשך ממש מיד...)

פעילות 4:


שם הפעילות: גלידה ב-5 דקות.
עלות משוערת: 5 ש"ח.
מהלך הפעילות: האמת היא, שאם בא לכם גלידה, או שתלכו על מתכון שמצריך הקפאה או שתקנו וזהו. זו לא הדרך האידאלית להכין גלידה וקיצור הדרך הזה ממש לא שווה הלכלוך וחוסר הנוחות שמתלווה לתהליך. מה שכן, זו חוויה נחמדה מאוד ובתור פעילות עם הילדים זה שווה ניסיון. אז מה עושים? ממלאים חצי שקית זיפלוק גדולה בקרח ומוסיפים כוס מלח. בשקית זיפלוק קטנה יותר מוזגים חצי כוס חלב, חצי כוס שמנת מתוקה וכף סוכר (אנחנו הוספנו גם מעט תמצית וניל). מכניסים את שקית הזיפלוק הקטנה לשקית הגדולה ומשקשקים את כל העסק כחמש דקות. אם התערובת בשקית הקטנה עדיין לא התמצקה ממשיכים לשקשק עוד קצת. וזהו בעצם, הגלידה מוכנה, והיא אפילו די טעימה. מהכמות שציינתי יוצאים בערך שני כדורים, אז אם תכפילו את הכמויות בהתאם.

פעילות 5:



שם הפעילות: מלחמת מים.
עלות משוערת: 0 ש"ח.
מהלך הפעילות: אין יותר פשוט מזה. מצטיידים באקדחי ורובי מים, קוראים לכמה חברים להצטרף ויוצאים לפארק הקרוב. עכשיו מתחיל הכיף, אז אל תתביישו להצטרף!

סיכום שבועי
סך כל העלויות במשך השבוע הוא 24 שקלים.
שבוע חסכוני למדי!
76 שקלים נחסכו לפעילויות בהמשך.

תגובה 1:

  1. מתי הרשומה הבאה? מחכה כבר הרבה זמן (:
    את מדהימה! מוכשרת ויצירתית!! תמשיכי..

    השבמחק

אשמח לשמוע את דעתכם :)