7 בינואר 2015

אתגר חורף חם - משימת קופסת קרטון

שלג ראשון התחיל לרדת בירושלים, הילדים כבר בילו היום בבית, וללא ספק היה מאתגר.

היום הוא היום השני לאתגר החורף של הבלוג (הפרטים המלאים כאן) והחפץ של היום הוא - קופסת קרטון!




הפעם מדובר בחומר שקיים בכל בית בווריאציה זו אחרת, המגוון גדול מאוד ולכן גם האפשרויות ליצירת פעילויות. אפשר להשתמש בקרטוני ביצים, קופסאות קורנפלקס, קרטוני חלב ועוד ועוד. לכל קופסה יש את האופי שלה, העובי והמרקם, ולכן כדאי לתכנן מראש פעילות או יצירה שתתאים לה. כמו אתמול, גם היום אני מגישה לכם מספר רעיונות שעשינו בבית, מוזמנים להצטרף לאתגר!

מחברת ציור

המחברת הזו היא יצירה שבעצם ממשיכה גם אחרי שמסיימים אותה, כי תמיד אפשר לחזור אליה ולשרבט. ההכנה פשוטה למדי והתוצר מספק - הילדים יאהבו אותה הרבה יותר מכל מחברת קנויה.
מה צריך: קרטון דק (למשל של קופסת דגנים), דפים, מספריים, חוט ומחט, טפט/בד/נייר מדוגם, דבק, 
כפתור וגומיה.
מה עושים: גוזרים את הקרטון והדפים בגודל הרצוי, שניהם יהיו באותו גודל (קחו בחשבון את הגודל הסופי של המחברת לאחר הקיפול). מקפלים את הקרטון ואת הדפים לשניים. מסמנים עם המחט חורים בקו הקיפול של הקרטון, ובאותם מקומות מסמנים חורים גם בדפים (מומלץ לעשות זאת במקבצים של חמישה דפים בכל פעם). תופרים את הקרטון והדפים יחד ומכסים את אזור הקיפול בטפט, בד או נייר מדוגם. תופרים את הכפתור לקרטון ובצד השני מחברים את הגומייה.
מי שרוצה תוספת נחמדה יכול להכין קופסה לעפרונות מגליל נייר טואלט. אמנם חומר הגלם כאן הוא לא קופסה, אבל זה עדיין קרטון ולכן הולך טוב יחד עם המחברת.



בובת רובוט
יצירה נחמדה שהופכת למשחק חביב. יש כאן הרבה מקום ליצירתיות והנאה רבה מהצביעה החופשית.
מה צריך: קרטון עבה (כמו של ארגז למשל), סכין חיתוך, צבעי גואש, מכחולים, 2 מדבקות לבנות, מחורר וסיכות מתפצלות.

מה עושים: מסרטטים על הקרטון ראש, גוף, ידיים ורגליים וחותכים את הצורות. צובעים את החלקים השונים עם צבעי הגואש. ליצירת העיניים מדביקים על הפנים את המדבקות הלבנות ומציירים שתי נקודות שחורות במרכזן. מנקבים חורים במקומות המיועדים לחיבור - צוואר וחלק עליון של הגוף, ידיים וצידי הגוף, רגליים וחלק תחתון של הגוף. מחברים את החלקים בעזרת הסיכות המתפצלות.


מסגרת מגנטית לציור
ילדים תמיד אוהבים שתולים את הציורים שלהם לראווה על המקרר. אם תוסיפו לציור גם מסגרת הם בכלל יהיו בעננים, ואם הם גם ייקחו חלק בהכנת המסגרת, לא יהיה גבול לאושר.
מה צריך: 
קרטון עבה, בד, מספריים, דבק בדים ופס מגנט דביק.
מה עושים: חותכים מהקרטון את המסגרת בגודל הרצוי. גוזרים מהבד מסגרת בגודל של מסגרת הקרטון עם תוספת של שוליים. מורחים דבק על הקרטון וממקמים אותו במקום המתאים על הבד. בחלק הפנימי של שולי הבד גוזרים חריצים אלכסוניים לכיוון הפינות, ובחלק החיצוני גוזרים את הפינות. מורחים דבק על שולי הבד, מקפלים ומדביקים לצד האחורי של הקרטון. מדביקים את פס המגנט סביב החלק האחורי של המסגרת.


פאזל
גם כשיש בבית אינספור סוגים של פאזלים, לילדים נמאס מהם מתישהו והם רוצים לגוון. כמה פשוט וכיף להכין פאזל בעצמכם, במקום לקנות חדש בכל פעם שממצים.
מה צריך: קרטון דק, תמונה שבוחרים מתוך מגזין, דוגמת פאזל שמורידים מהאינטרנט, דבק ומספריים.
מה עושים: גזרו תמונה שבחרתם מתוך מגזין (חשוב שהתמונה תהיה מודפסת על נייר כרומו ולא על נייר עיתון כי הוא לא יחזיק מעמד). גזרו את הקרטון בגודל זהה לגודל התמונה. חפשו באינטרנט דוגמה של פאזל לפי הרמה המבוקשת והדפיסו אותה בגודל התמונה שבחרתם. הדביקו לקרטון את התמונה מצידו האחד ואת דוגמת הפאזל מצידו השני. לאחר שהדבק מתייבש גזרו את חלקי הפאזל.


קופסת גפרורים רקומה
היצירה הזו פחות תתאים לקטנטנים כי היא דורשת הרבה סבלנות ומיומנות מתקדמת יחסית. הגדולים יותר ייהנו מאוד ויוכלו להעביר זמן רב בעיסוק הרקמה. הקופסה יכולה לשמש אחר כך לשמירה של חפצים קטנים או כקופסת הפתעות קטנה וחביבה.
מה צריך: קופסת גפרורים, נייר צבעוני, דבק, דוגמה לרקמת איקסים, חוטים בצבעים הנדרשים ומחט.

מה עושים: עוטפים את קופסת הגפרורים בנייר הצבעוני ומחכים שהדבק יתייבש. מחפשים באינטרנט דוגמה לרקמת איקסים, רצוי עם כמה שפחות פרטים בגלל גודל הקופסה שיקשה על רקמה מסובכת. מדפיסים את הדוגמה בגודל הקופסה, מניחים אותה מעל לקופסה ומחוררים עם המחט בפינות האיקסים (שימו לב - היכן שיש מפגש של איקסים יהיה חור אחד משותף). רוקמים לפי הדוגמה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם :)