1 ביולי 2015

פרויקט "יוצאים בזול" יוצא לדרך!


היוש! יש לי בלוג ואתר חדש. מוזמנים - http://www.troncho.co.il/

החופש הגדול עובר אצל כל אדם תהליך של מטמורפוזה: בילדות זה כיף אחד גדול, בגיל ההתבגרות זה אושר עילאי, בצבא/שירות לאומי זה די חסר משמעות, באוניברסיטה זו תקופה מעצבנת של עבודות ומבחנים ובהורות זה סיוט אחד גדול.
חודשיים שלמים בלי מסגרת לילדים זה אתגר לא פשוט בכלל, וזה עוד בלי שהתחלנו לדבר על ההוצאות האינסופיות - קייטנות, בילויים, יציאות, טיולים, מתנות ועוד ועוד.
בכל זאת, אני חושבת שאת הטעם המתוק, ההתרגשות הגדולה ותחושת "השמיים הם הגבול" שליוו אותנו בילדות עם בואו של החופש, אי אפשר לשכוח. למען האמת, הייתי רוצה שאלו יהיו הזיכרונות שילוו גם את הילדים שלי. לפעמים זה נראה קשה עד בלתי אפשרי כשיש כל כך הרבה ימים שצריך למלא ואנחנו ההורים רק מנסים ללהטט בין כל החובות והמשימות לבין בילוי הזמן עם הילדים.
אז לצערי לקצר את החופש אני לא יכולה וגם לא לסבסד קייטנות, אבל זמן הבילוי עם הילדים קצת יותר נתון לשליטתי, ומכאן צמח הרעיון לפרויקט הגדול שאני מתכוונת לתעד בבלוג הקיץ.
נעים להכיר - פרויקט "יוצאים בזול":


אז הרעיון הוא כזה.
מכיוון שנקודת המוצא הכלכלית של חודשים יולי-אוגוסט היא לא הכי מוצלחת, החלטתי לנסות להיות יעילה לפחות במה שנתון בידי. ולכן, אני מציבה לעצמי אתגר - מקסימום כיף במינימום הוצאות.
להלן החוקים:
  • בכל שבוע מותר להוציא עד 100 ש"ח.
  • הכסף ישמש לחמש פעילויות שונות (יומיים בשבוע מותר סתם לרבוץ :)).
  • ניתן לצבור סכומים משבוע לשבוע.
  • בסוף כל  שבוע יוצגו בבלוג הפעילויות שנערכו בו, בצירוף פרטים ועלויות.
  • עלות פעילות תחושב לפי כמות החומרים שנעשה בה שימוש ולא לפי עלות כוללת.
  • עלות של חומרים שכבר נמצאים בבית תהיה משוערת.
  • עלויות שנתיות (כמו מנוי לגן החיות) יחולקו למספר הימים בשנה.
  • עלויות נסיעות לא יחושבו אולם מותר לנסוע רק פעם בשבוע מחוץ לעיר.
  • הוצאות זניחות (פחות משקל) לא יחושבו אבל יוזכרו בנפרד.
מה אתם אומרים, יש סיכוי לעמוד בזה? תאחלו לי בהצלחה! רעיונות לפעילויות יתקבלו בברכה, ואם אתם רוצים להצטרף אלי ולקחת עליכם את הפרויקט אתם ממש מוזמנים (כמובן אל תשכחו לספר לי).

הפרויקט ייכנס לתוקף החל מהשבוע הבא, אבל כדי להיכנס לעניינים כבר התנסינו בפעילות אחת, לכבוד פתיחת החופש הגדול. עלות ממוצעת לפעילות היא 20 שקלים, בואו נראה אם הצלחנו לעמוד באתגר...

שם הפעילות: בית קפה ביתי.
עלות כוללת: 20 ש"ח (פירוט: חצי חבילת ספגטי - 2 ש"ח, קופסת רסק עגבניות - 1.5 ש"ח, 20 ג' גבינת פרמזן - 2 ש"ח, 6 מקלוני תירס - 6 ש"ח, 400 ג' פלפלים בצבעים - 3 ש"ח, רבע אבטיח - 2.5 ש"ח, 2 כוסות חלב - 3 ש"ח).
עלויות זניחות: תבלינים, 2 דפים, טושים, מפיות, קשיות שתיה.
מהלך הפעילות: הכרזנו ברוב חגיגיות שלכבוד בוא החופש הגדול נקים בית קפה ביתי. הרכבנו יחד תפריט ילדים מיוחד (אני כתבתי וציירתי, הילדים צבעו), וניגשנו להכין את הארוחה.
 


הנה התפריט:
מנה עיקרית-
ספגטי ברוטב עגבניות עם גבינת פרמזן
מקלות תירס בציפוי פריך
פלפלים בכל צבעי הקשת
מנה אחרונה-
פלח אבטיח אדום ומתוק
שוקו קר (מתכון סודי)

בחרנו במאכלים שמצד אחד יהיו קלילים ומהירי הכנה, ומצד שני קצת מיוחדים ולא מה שאוכלים כל יום.

למנה העיקרית בישלנו בזריזות ספגטי עם רוטב עגבניות, בהגשה פיזרנו מעל קצת גבינת פרמזן (זה היה השדרוג). הכנסנו לתנור מקלוני תירס קפואים. חתכנו מקלות פלפל בארבעה צבעים שונים וסידרנו הכול יפה בצלחת. ערכנו את השולחן והתיישבנו לאכול.


למנה האחרונה פרסנו רבע אבטיח לפלחים דקיקים והכנו שוקו קר לפי המתכון הסודי שלי (שאני עומדת לחשוף כאן לראשונה ;)).


את ה"מתכון" לשוקו גיליתי אי שם בשנות נעוריי ומאז קראו לו בבית "שוקו תמר". זו בעצם שיטה די פשוטה להכנת שוקו בטעם של שוקו בשקית אבל היא זיכתה אותי במעריצים רבים. וככה זה הולך:
מערבבים בכוס שתי כפיות גדושות של שוקולית עם מעט (ממש מעט, בערך כפית) חלב. הערבוב צריך להיות די נמרץ עד שכל האבקה נמסה ומתקבל נוזל סמיך וכהה. ממלאים את הכוס בחלב קר ומערבבים היטב עד שמתקבל משקה קר וטעים. לתוספת פינוק אפשר לזרוק פנימה כמה קוביות קרח.

לסיכום, היה סיפתח מצוין לחופש, עמדנו בתקציב ונשאר לנו הרבה חשק לעוד... ניפגש בהמשך!

תגובה 1:

  1. איזה כיף שחזרת אלינו! רעיון מקסים לבילוי משפחתי, נאמץ בקרוב.

    השבמחק

אשמח לשמוע את דעתכם :)